tirsdag den 2. februar 2010

Næstekærlighed


Det jeg skal fortælle om nu, er et så fint projekt, at jeg bliver rørt hver gang jeg læser om det. Min gamle gymnasieven Kim, ( - eller lad os bare sige gymnasieflamme) er fotograf og har boet i England i 10 år nu. Han er for nogle måneder siden taget til Afrika for at fotografere. Siden har han sammen med en anden dansker startet dette fuldstændig fantastiske projekt.

Vennens farfar har givet dem penge til at starte en skole op i et slumområde i Sierra Leones hovedstad Freetown. Det projekt er de to nu i færd med at føre ud i livet sammen med lokale frivillige hjælpere. I kan følge med i opbygningen af skolen på bloggen her. Jeg håber i vil følge med i deres gøren og laden, for det fortjener de virkelig, de to gode mennesker. Det de gør, er indbegrebet af medmenneskelighed og næstekærlighed.

1 kommentar:

  1. tak for tippet Malene :) Det ser ud til at være et meget flot projekt de har gang i. Glæder mig til at følge forløbet :)

    Mia

    SvarSlet