fredag den 26. februar 2010

Malenes ABC

Jeg er blevet udfordret til at lave min personlige ABC af Tine, der har bloggen Det Bedste Jeg Ved

Jeg har efterhånden fået en del udfordringer, men har ikke fået gjort noget ved det. Nu skal det være.

Aftensmad. Den daglige udfordring. Jeg er ikke dårlig til at lave med, men kors, hvor er jeg dog elendig til at finde på, hvad vi skal have. Det er noget jeg arbejder rigtig meget på at forbedre. Mit mål er at lave en ugentlig madplan hver uge, som er varieret, spændende og sund selvfølgelig.

Børn. Mine tre drenge Hjalte, Gustav og Halfdan er en daglig glæde. Samtidig er det at være mor også en daglig udfordring og bringer til tider også bekymringer med sig, men det er sådan det skal være og jeg er vild med det.

Cykel. Jeg savner at komme til at cykle på arbejde igen. Jeg tør simpelthen ikke, når der er alt det sne og is, for ved min side er Hjalte hver morgen og han skulle nødigt styrte. I stedet går vi den korte vej med hinanden i hånden og det er da også rigtig hyggeligt.

Design. Jeg bliver blød i knæene af godt og smukt design.

Erik. Min far! Han var den skønneste far. Desværre døde han af kræft for 3 1/2 år siden. Vi savner ham og tænker tit på ham, men vi er heldigvis hurtigt kommet videre og lever vores liv uden at dvæle ved fortiden og tænke på, hvordan det kunne ha' været. Vi lever i nuet og glæder os over, hvad vi har, og det ved jeg var min fars ønske.
Han ville ikke have et pænt gravsted, for som han sagde, skulle min mor ikke bruge sin tid på at gå med røven i vejret på kirkegården og luge ukrudt :O) Han ville ha' en enkel gravsten under træerne og det fik han. Han valgte den endda selv. På den står der: "Jeg ville hellere ha' spillet golf." Det er så fint...

Familie. Min familie betyder alt for mig. Mine fire drenge <3

Genbrug. I'm lovin' it! Elsker at gå på opdagelse i genbrugsbutikker og på loppemarkeder. Det kan jeg få virkelig lang tid til at gå med. Tanken om at tingene får nyt liv og ikke bare bliver smidt ud gør mig glad.

Hygge. Det må være det livet går ud på. Bare nyde tilværelsen sammen med dem man holder af.

Inspiration. Jeg er så evig taknemmelig for at have opdaget denne blogverden. Jeg får så meget inspiration af alle jer derude og det betyder virkelig meget for mig. Jeg bliver så glad af at skabe noget og i holder mig ved ilden. Tusind tak for det!

Jul. Selvom jeg lige nu længes efter forår mere en nogensinde, så må jeg indrømme at julen er en skøn tid. Jeg elsker alle de traditioner og skikke, der er forbundet med julen.

Krea-udfoldelser. Det er min måde at koble af på - naturligvis sammen med blog-skrivning og -læsning.

London. London er en mine af top yndlingsbyer. På torsdag rejser Rasmus og jeg derover på en forlænget weekend og jeg har været der mange gange før, men jeg kan ikke få nok af London og dens alsidighed.

Mor. Min mor betyder rigtig meget for os i hverdagen. Hun bor meget tæt på os og er en stor del af vores familie. Hun hjælper os utrolig meget med pasning og hentning af børn. Vi låner hendes bil, hun laver mad til os og alt mulig andet. Så er hun selvfølgelig verdens bedste mor og mormor. Hun er fantastisk!

Nyt hus. Det håber jeg på snart at få. Vores hus er til salg og alt for småt til os, så vi ser meget frem til at få det solgt og flytte til noget større.

Organdonor. Jeg har meldt mig! Har du?

Pigerne. Pigerne er mig selv og 9 piger fra gymnasietiden, som stadig ses flere gange årligt, selvom vi bor spredt rundt i landet efterhånden. Jeg ved 2 af jer læser med her: I er fantastiske!

Quiz. Jeg æææææælsker at spille Trivial Pursuit og andre quiz-spil. Jeg har en latterlig stor almenviden om helt ligegyldige ting, som ikke kan bruges til andet end Trivial Pursuit og lignende. I gymnasiet kaldte mine veninder mig kærligt for Almene Malene...

Retro. At mikse retrofund og nyt design er en ting jeg brænder for. Det gør boligindretningen personlig og spændende at gå på opdagelse i.

Søster. Jeg har en søster, som jeg er meget glad for. Jeg har ikke har kendt hende hele mit liv. På trods af det er vi blevet meget ens i utrolig mange henseender. Ret interessant faktisk. Vi elsker for eksempel begge at være kreative og skabe noget smukt.

Teaktræsstager. Mine teakstager er et af mine absolutte yndlings loppefund. Jeg har 4 forskellige, som står smukt i en flok og klæder hinanden så godt. Jeg har haft en femte, men den gik der desværre ild i op til jul... Og det var endda den aller smukkeste af dem. Suk!

Undervisning. Jeg elsker at undervise børn. Det er så skønt, fordi de små er så videbegærlige og interesserede.

Vestre Skole. Min arbejdsplads, som jeg er meget glad for. Dejlige kolleger og godt arbejdsklima.

X-factor. Ja, er der andet man kan skrive ved X? Vi ser selvfølgelig også X-factor. Her hjemme har vi jo en konservatorieuddannet mand/far, så der bliver snakket meget om bl.a. pitch og autotune i løbet af sådan en fredag aften.

Yvonne fra Olsen Banden her den fedeste garderobe. Den ville jeg gerne eje. Så ville jeg gå på arbejde i storblomstret kjole og stor hat hver dag.
Z er et bogstav, der er blevet misbrugt på det groveste i chat og sms'er. Det skal stoppes NU! Jeg holder det ikke ud!

Æsker. De bliver så smukke, når man dekorerer dem med mønstret papir. Der er altid brug for en æske til hjemme hos os.

Økologi. Jeg køber det i det omfang det er praktisk muligt. Jeg kan godt lide tanken om, at mine børn får det bedste jeg kan give dem.

Årstiderne. Jeg har egentlig ikke nogen favorit, for hver årstid har sine fantastiske højdepunkter. I år længes jeg dog virkelig meget efter forår ligesom de fleste af jer. Vinteren har godt nok været laaaaang!

Jeg skal give stafetten videre til nogle andre blogdamer. Jeg glæder mig til at høre iBaby's version og vil også meget gerne se hvad Lisbeth har at byde på.


1 kommentar:

  1. Hej Malene. Skønt at læse din ABC, dejlig at få et lille blik ind i dit hoved og hvad du står for. Skal altså til at læse din blog lidt oftere. Knus Gitte Stær.

    SvarSlet