onsdag den 20. oktober 2010

DIY Origami til Lis og alle jer andre

Jeg kom til at kommentere på et indlæg hos Lis. Jeg foreslog origamifugle til hendes gren i hjørnet. Det viste sig at Lis ikke kunne finde ud af at folde origamifugle... What to do?
Jeg havde ikke en opskrift jeg fluks kunne sende til hende....

Her er mit bud på en DIY til origamifugle. Lad mig høre om den er til at forstå, hvis du har mod på at prøve.

Lad mig starte med at undskylde skyggerne i kanten af billederne. Lyset (eller mangel på samme) og det hvide bord var en dårlig kombination.


Find noget fint papir -kvadratisk og ikke for tykt. Det her er købt i en kinesisk butik til ingen penge. Hvor mon Rie Elise Larsen har fået en del af sin inspiration fra?

Fold papiret diagonalt  begge veje

Fold papiret midt på begge veje

Nu skulle papiret gerne se således ud.

Fold siderne ind mod midten på denne måde. Jeg tror det er en ret grundlæggende origamiteknik...

Så skulle folderiet gerne se sådan ud...

Fold de åbne sider ind til midten af kvadratet på begge sider.

Nu ser hele herligheden forhåbentlig ud som ovenfor.

Nu skal flapperne foldes ud igen og istedet foldes ind under flappen alle fire steder.
Nu foldes flapperne op

Spidserne foldes op mellem flapperne, som nu er blevet til vinger.... Tadah!

Nu er begge spidser foldet op mellem vingerne. Kan du se fuglen?

Den yderste spids på en af spidserne skal have et lille knæk for at give fuglen hovede og næb. Vingerne kan formes som man ønsker. Her er de rundet lidt i kanten.

Her er de foldet på midten, så fuglen får et andet udtryk.


God fornøjelse til jer alle sammen. 


6 kommentarer:

  1. Hold n u op, hvor er du bare en skat, Malene!!

    Og du får det til at se meget nemt ud! Jeg tror sørme jeg kan finde ud af det ved at følge din fine guide her.

    Godt, at du 'kom til' at kommentere inde hos mig, så jeg nu kan få nogle fine fugle op at hænge;))

    Og lidt sjovt med papiret, for det er da præcis det jeg har fra Rie Elise Larsen på amagerhylden i baggrunden på dette indlæg.

    http://karlssonskludeskab.blogspot.com/2010/10/festlig-regn-jeg-har-vist-knkket.html

    Ja, sådan inspireres alle jo et sted - selv Rie Elise Larsen;)

    TAK for den fine DIY

    KH
    Lis

    SvarSlet
  2. sjovt jeg har også lige foldet en masse origami traner som også skal op at hænge (når jeg lige får det gjort), jeg har også næsten samme papir, det er også rigtig origami papir :)

    SvarSlet
  3. Sikke en lækkker DIY MAlene... Den er fluks gemt og skal prøves af så snart der bliver ro i huset til det..;)
    Tak for en skøn ferie aktivitet..
    Ha' en dejlig dag..
    Kh Anne

    SvarSlet
  4. 1000 tak Malene;0) det skal helt sikkert afprøves.
    Julie

    SvarSlet
  5. Hej Malene
    Jeg har tilføjet dig som ven, for der var da lidt spændende her hos dig. Jeg går straks igang med at folde fugle.

    SvarSlet
  6. Sikke en fin DIY. Den må jeg prøve. Jeg har også tilføjet dig til mine faste blogs. Glæder mig til at følge med dig :-)

    SvarSlet