tirsdag den 8. oktober 2013

Mini-guide til Hamburg

I sidste weekend nød vi en hel lørdag og en enkelt overnatning i Hamburg. Det var min første gang i Tysklands største havneby.

Jeg har ingen idé om, hvor meget af det, der var værd at se, vi fik set, men jeg synes alligevel vi stødte på nogle fine steder, som jeg gerne vil dele med jer.

Vi parkerede ved hotellet og tog S- og U-bahn rundt i byen.

Det kan betale sig at købe en 9-uhr-Gruppenkarte billet. Den koster 10,40 euro og gælder for op til 5 personer, men kan betale sig allerede ved 2 personer.
Billetten er gyldig hele dagen lørdag og søndag - hverdage fra kl. 9. Det er virkelig billigt at kunne bevæge sig frit i hele Hamburg City for kun 80 kr. Børn kører gratis indtil 10 år.

Lange Reihe er, som navnet antyder en laaang gade. Der er masser af restauranter og det var egentlig også derfor vi tog derhen og gik en tur. Som bonus fandt vi en virkelig fin butik.

Kaufhaus Hamburg er fedt design, lækre specialiteter, eksklusivt kunsthåndværk og meget mere, som de selv skriver på deres hjemmeside. Alle produkter, der forhandles i butikken er designet og produceret i Hamburg eller i umiddelbar nærhed. Adressen er Lange Reihe 70 og det er bestemt et besøg værd.







Vi var ved havnen, hvor Halfdan var svært imponeret over de kæmpestore skibe og de meget meget blå is. Hvis man ikke var til blåt krymmel kunne man vælge sig et politisk ukorrekt chokoladeovertræk til sin is...






En tur forbi den kulørte bydel St. Pauli med den berygtede og berømte Reeperbahn og de små listige sidegader kunne vi ikke gå glip af.
I en af sidegaderne til Reeperbahn fandt vi den hyggeligste lille café, som serverer bagels, hjemmebagte cookies, tærter og virkelig god kaffe. Mother's Fine Coffee på hjørnet af Davidstraße og Kastanienallee.






2 kommentarer:

  1. Tusind tak for din Hamborgguide og de mange fine billeder, Malene. Jeg kunne rigtig godt tænke mig en forlænget weekend i byen :-)

    SvarSlet
  2. Hambrug er en meget interessant by, synes jeg.
    Tak for tippet med den der butik på Lange Reihe. Den skal jeg lige huske på, næste gang jeg kommer til byen.

    SvarSlet