torsdag den 29. april 2010

Balloner til morfar


I sidste uge var vi på Bones, som er et af de steder, hvor det er rigtig rart at tage ud at spise med børn. Der er altid røde helium balloner til børnene...

Hver gang vi forlader restauranten slipper Hjalte sin ballon og følger dens vej til vejrs. Den skal morfar, som sidder deroppe et sted og holder øje med os, have.

Hjalte var morfars dreng. Morfar nåede akkurat at opleve Hjaltes 3 års fødselsdag. Nu hvor Hjalte snart fylder 7 husker han stadig store og små detaljer om alle de ting de nåede at have sammen. Vi taler tit om døden og selv Gustav på tre er klar over hvad døden er, og at det er naturlig del af livet og en ting man gerne må tale om.

Jeg er sikker på at morfar sidder deroppe og nyder synet af alle de fine balloner drengene har sendt op til ham!

God bededagsferie til alle i skønne kvinder derude.

4 kommentarer:

  1. Hvor bliver jeg rørt over Hjaltes handling med ballonen - det er så fint og så sødt at en lille dreng på snart 7 år tænker sådan... ;o) Jeg bliver også glad i maven over at I, ligesom os, taler med børnene om døden, som en naturlig ting og ikke mystificerer den... God weekend ;)

    SvarSlet
  2. Årh hvor blev jeg rørt da jeg læste dette... Det er smukt at Hjalte tænker sådan, og hvor er det skønt at høre at I taler om døden, og ikke lader den være et tabu som mange andre desværre gør.

    Er sikker på at Morfar nyder alle ballonerne – åhh hvor er det altså smukt Malene!

    Tak fordi du delte denne historie – kan mærke det rørte mig rigtig dybt.

    Rigtig god lørdag til Jer! Jeg tager til Korskromarked med en veninde i dag i det herlige regnvejr. Har du mon været derude?

    Knus til dig

    SvarSlet
  3. Therese: Det er en vigtig ting at tale om døden og med en morfar, der ikke er her mere gør det det nemmere at tale naturligt om døden med børnene. Jeg synes det er en vigtig del af livet -at vide at vi ikke er her for evigt.

    Tine: Jeg synes også det er så fint. Fordi handlingen er så konkret at det er nemt at forholde sig til -selv for et barn.
    Jeg har endnu ikke været til marked og kommer det nok heller ikke, hvis regnen fortsætter. Jeg orker ikke marked i regnvejr med tre drenge.
    God lørdag til dig også.

    Kh. Malene

    SvarSlet
  4. sikke fin og rørende historie, sødt at han tænker sådan.

    dejligt at nålepuden kommet frem :)og godt du kan lig den

    Kh sara

    SvarSlet