søndag den 28. februar 2010

Sanseudstilling


Fredag aften læste jeg Mettes indlæg om Sanseudstillingen på Brandts. Det resulterede i, at vi lørdag morgen tog en rask beslutning og smed alle 3 børn i bilen med kurs med Odense.
Det blev til en rigtig hyggelig dag, hvor vi også lige slog et smut forbi Ikea - selvfølgelig!


Sanseudstillingen var så fin. Alle tre drenge stor-hyggede sig. Som det måske kan fornemmes på billederne var universet bygget op omkring en skov af hvidmalede træer. Ind imellem var der katte, telte, fuglekasser, telte og et bål. Træerne var pyntet med forskellige ting. Bl.a. store kugler med neonfarvet garn. Wauw, hvor var det flot. Jeg har en plan der inkluderer hvid maling og neongarn snarest.

Lyset skiftede som en døgnrytme på ca. et kvarter. Børnene havde fået udleveret lygter, som de kunne bruge når mørket faldt på. Lydkulissen var godt lavet. Børnene skyndte sig at krybe i skjul i teltene, når det begyndte at regne og tordne og satte sig ud til bålet, når regnen stoppede og musikken begyndte. Det var absolut de mange kilometer værd.

5 kommentarer:

  1. Nøj, det lyder skønt - det ku være jeg sku hive veninderne med derind når vi skal til Odense om 14 dage - hvis udstillingen kører så længe. Tak for tippet - og de skønne sanse-billeder. Kh Lisbeth

    SvarSlet
  2. Dejligt at være til lidt inspiration :-) Kan høre I fulgte samme rute som os: Først sanseudstilling og dernæst Ikea :-))Ja, det var en fantastisk udstilling også for voksne med kreakriller. Glæder mig til at se dit projekt udi hvid maling og neongarn.
    Kh. Mette

    SvarSlet
  3. Lisbeth: Det er bestemt et besøg værd. Som Mette skriver er der masser af inspiration til krea-voksne.

    Mette: Jeg tænnker hvide grene neonfarvede kugler som påskepynt... Mon ikke det nok skal blive godt? Jeg tror det!

    SvarSlet
  4. Den sanse udstilling gad jeg godt at se, sammen med mine børn. Tak for tippet.

    Jeg har lige været igang med at male et lille træ hvidt, som nu står i mit køkken og pynter med påskeæg vi lavede sidste år. Glæder mig til at se dit træ med neon æg, lyder rigtig spændende.

    SvarSlet
  5. Hej Malene,

    Skønne billeder og sikke søde drenge du har i huset. :-)

    Glæder mig til at se dit neonfarvede påskepynt.

    Kan I ha' en skøn tur til London! Nyd byen og hinanden...

    Kh. Tine

    SvarSlet